LISÄÄ MYYNTIÄ

Kuinka saada lisää myyntiä?

Mistä koostuu menestyvä yritys? Kuinka saada lisää näkyvyyttä? Mistä kerätä uusia asiakkaita? Miten saada lisää myyntiä?

Kaikki lähtee myytävästä tuotteesta tai palvelusta. Olipa kyse kummasta tahansa, näihin pätevät samat perusasiat. Usein aloittava yrittäjä on intoa täynnä ja varma omasta liikeideastaan, kuinka se valtaa maailman hetkenä minä hyvänsä! Jo kokeneemmalla yrittäjällä voi olla jo oma asiakaskunta, joka ostaa tasaisesti tuotteitta. Tuote voi olla siis tuttu ja sen tärkeys on helposti ymmärrettävissä sinulle ja asiakaskunnallesi, mutta kuinka tämä kaikki saadaan tietoon uusille asiakkaille? Kuinka he voisivät ymmärtää tuotteesi ainutlaatuisuuden ja tärkeyden? Aloitetaan perusteista:  Kenelle tuote tai palvelu on tarkoitettu? Mitä ongelmia se ratkaisee ja kuinka paljon arvoa se tuottaa asiakkaalle?

Selvitetään siis kenelle tuote on tarkoitettu. Mikä on kohderyhmäsi? Aina ei tule ajatelleeksi ketkä kaikki ovat potentiaalisia asiakkaitasi. Kohderyhmääsi ja potentiaalisia asiakkaita voidaan lähteä haarukoimaan neljän P:een säännöllä, jotka ovat:

 

Product

Mikä on tuotteesi? Voitko pukea sen yhdeksi sanaksi? Voitko pukea sen yhdeksi lauseeksi? 

Place

Missä tuotteesi on ja missä päin Suomea tai maailmaa se voi palvella asiakkaita?

Promotion

Kenelle tuotteesi on tarkoitettu? Ja mitä ongelmia se ratkaisee? Ovatko tuotteet tai palvelut tarkoitettu kuluttajalle vai yritykselle?

Price

Vastaako yrityksesi hinta tuotteesi tarjoamaa arvoa? Kuinka voit määritellä ja perustella tuotteesi hinnan?

 

 

LISÄÄ NÄKYVYYTTÄ

Kun tuotteesi kohderyhmä on tarkoin määritetty ja tuotteesi hinta on perusteltu, voidaan lähteä etsimään kohderyhmäsi. Kohderyhmän löytämiseen on muutamia eri vaihtoehtoja. Nämä voidaan jakaa kahteen eri ryhmään: Lämpimät kontaktit ja kylmät kontaktit.

 

Lämpimät kontaktit

Lämpimät kontaktit ovat asiakkaita, joihin sinulla on jo yhteys. He ovat mahdollisesti käyttäneet palveluitasi jo aikasemmin. He voivat olla sinulle henkilökohtaisella tasolla tuttuja tai ovat kuulleet yrityksestä jo olemassa olevilta asiakkailtasi. Lämpimien kontaktien hyödyntäminen on yksinkertaisesta. Tee tuotteestasi mahdollisimman laadukas ja palvele asiakasta mahdollisimman hyvin. Näillä yksinkertaisilla tavoilla yritykset leviävät ”puskaradiossa” ja ihmiset mielellään suosittelevat sinua, kun ovat saaneet sinulta ensiluokkaista palvelua.

 

KYLMÄT KONTAKTIT

Ketkä ovat kylmiä kontakteja? Kaikki, jotka eivät ole lämpimiä, eli asiakkaat, jotka eivät ole vielä kuulleet sinun yrityksesi palveluista. Kuinka siis tavoittaa uusia asiakkaita?

 

UUSIA ASIAKKAITA

 

Uusia asiakkaita tavoitat markkinoimalla, eli viestimällä. Kaikki mitä teet yrityksesi nimissä on markkinointia. Jos otat oluen pitkän työpäivän jälkeen junassa yrityksesi takki päällä, kyllä, sekin on markkinointia. – Onko se hyvää sellaista? Riippuu varmasti minkälaista tuotetta markkinoidaan…

Markkinoinnin keinoja on lukemattomia, kuinka siis valita sopiva? – Helposti, valitaan kustannustehoikkaimmat keinot.  Asetetaan budjetti ja lasketaan millä keinolla saadaan eniten näkyvyyttä rahaa vastaan. Kustannustehokkuuden määrittäminen on yksinkertaista: Montako ihmistä tavoitat yhtä markkinointiin käytettyä euroa kohden.

 

LISÄÄ MYYNTIÄ

 

Kun tehokkaimmat markkinoinnin keinot ovat valittu, määritetään markkinoinnissa käytettävä sisältö ja sen tavoite. Onko tähtäimesi lyhyelle vai pitkälle? Haluatko ottaa riskin vai välttää riskejä? Keskitytäänkö markkinoimaan tuotetta vai yritystä? Haluatko jatkossa lanseerata uusia yrityksiä vai tuotteita?

Ota meihin yhteyttä ja kerro sinun tavoitteesi. Me autamme sinua pääsemään sinne. Me laskemme sinun tarpeisiin tehokkaimman markkinointikeinon. Olemme tehneet markkinointisuunnitelmia ja tuottaneet markkinoinnin sisällön yrityksiin, joiden markkinointibudjetit ovat olleet 20 € – 10 000 € kuukaudessa.