VAIKUTTAJAMARKKINOINTI

Vaikuttajamarkkinointi

Kaipaako yrityksesi lisää näkyvyyttä? Oletko kokeillut jo kaikki perinteiset ja tyypillisimmät tavat tavoittaa asiakkaita, kuten: lehtimainokset, somemainokset ja google-mainokset.

Vaikuttajamarkkinoinnilla tavoitat tarkasti kohderyhmäsi ja voit ulkoistaa markkinoinnin luovuuden vaikuttajille.

 

Mitä vaikuttajamarkkinointi on?

 

Vaikuttajamarkkinoinnin päätavoite on suosittelu. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että annetaan tuotteita käyttöön henkilöille, joilla on paljon näkyvyyttä esimerkiksi sosiaalisessa mediassa. Henkilölle voidaan antaa tuotteen lisäksi erillinen korvaus käytetystä ajasta, tai proviikka hänen kautta tulleesta myynnistä. Myyntiä voidaan seurata esimerkiksi alennuskoodien 

Vaikuttaja kokeilee tuotettasi, jonka jälkeen julkaisee omissa kanavissaan kokemuksensa kyseisestä tuotteesta tai yrityksestä. Muista, että suuriosa ostopäätöstä perustuu suositteluihin. Vaikuttajamarkkinoinnin tavoite on siis kerätä mahdollisimman näkyvästi mahdollisimman paljon hyviä kokemuksia tuotteistasi. 

 

Milloin kokeilla vaikuttajamarkkinointia?

 

Kun haluat saavuttaa yli 100 000 ihmisen näkyvyyden ja tiedät tuotteesi konversiosuhteen, eli ”Kuinka moni asiakas sadasta ostaa?”. Näillä tiedoilla voimme laskea sinulle sopivan vaikuttajamarkkinointikeinon, sekä sopivat vaikuttajat kontakteistamme. Jo yhdellä vaikuttajistamme voit tavoittaa jopa 10 000 – 500 000 ihmistä. 

Evedit.fi -sivustolla olemme todenneet vaikuttajamarkkinoinnin toimivaksi ja tehokkaaksi keinoksi tavoittaa kohdeyleisöä.